lördag 14 juli 2007

Lördag hemma, kan det bli mer fel men ändå rätt?

Så här sitter jag. Klockan är halv tio och lite till. Hemmahelg, var inte ute och svirade igår heller. Är man arbetslös så är man, liksom.

Var på biblioteket idag och skaffade lånekort, skrev ut ansökan till jobb och lånade en bok. "De kallar mig Mad Dog" av Erika Lopez - En berättelse för de bittra och ensamma. Men det är ju jag!! Tänkte jag och lånade. Har läst en fjärdedel redan. Ganska bra jobbat för nån som inte klarar av att läsa en massa text. Har ingen läs- och skrivstörning, jag är bara ruskigt ofokuserad när det kommer till att läsa. Som tur är finns det lite illustrationer i boken, och formatet är inte så stort.

Lite grann har jag hunnit med att hata. På väg hem när jag satt och väntade på spårvagnen och försökte läsa i boken jag lånat började det skrikas och ha sig. Tydligen hade en snubbe(1) på spårvagnen gett en annan snubbe(2) sin telefon tillbaka eftersom han tappat den. Snubbe 2s flickvän fick för sig att snubbe(1) hade försökt sno den - kanske eftersom snubbe1 var invandrare. Hur det egentligen var skiter jag fullständigt i och får aldrig veta, men snubbe 1 förde ett jävla liv om det i alla fall. Först stod snubbe 1 och 2 + flickvän och jiddrade och skrek en bra stund(inte bra för min läsning). Väste fram "Men håll käft, för i helvete" mellan tänderna. När Snubbe2 och flickvän gått fortsatte snubbe1 att skrika och föra liv om vad som hade hänt. Upprepade allt minst 3 gånger och härjade och fick såklart ojojoj, stackars dig, jo du har rättbehandling. I don't fucking care! Ta hem det och lägg i en påse för fan!

Sen kom spårvagnen, där kunde jag läsa ostört.

Inga kommentarer: