lördag 1 mars 2008

Tristess

Det är så otroligt jävla trist att vara sjuk! Det är lördag, jag sitter här i min lägenhet och lyssnar på P3 star med Sanna Bråding, och känner mig som att jag sitter i pestkarantän. Ingen vågar leka med mig, fast jag kanske skulle orka en hel stund! Är lite piggare idag, bara lite hosta och ont i ögonen och så, men i övrigt så har jag pysslat en hel del. Jag har
  • sytt klart ett linne
  • sytt fel på en klänning
  • sprättat upp det
  • sytt rätt
  • Ätit gröt(det var lite jobbigt, orkade inte allt)
  • pillat med Svärjö
  • Ringt Maie
  • Dammsugit kökeh
  • Nålat lite på det som är kvar att sy på klänningen. Sjukt många sömmar. Helt ovärt.
Nu är klockan 15.05 och jo, det finns minsann mer att göra, ingen fara. Men jag har tråkigt och jag är ENSAM! Kom och ROA MIG! Helsike.

3 kommentarer:

Suntui sa...

Bitterhet och gnäll är sann underhållning. När jag är lugn och harmonisk så är jag totalt okreativ och substanslös. Som pommes frites utan salt.

Och de som hävdar annat kan brinna.

Yvette Gustafsson sa...

Jag är nog aldrig riktigt lugn och harmonisk. Inte ofta i alla fall.

Just nu känner jag för att drämma datorn i golvet så den sprätter sönder. Bara för att få se något gå rejält jävla sönder och sen bädda ner mig under min sovsäck i soffan och gråta mig till sömns. Tristess har olika stadier - lite grann som sorg.

Suntui sa...

Borde finnas någon service för sånt där. Typ rent a dwarf eller något annat skoj.

Kanske borde hyra ut mig själv till sjuka? Kan köra the running man.

Du har mina sympatier iaf. Sitt och leta folk på facebook, googla dåliga ligg man minns, skriv hotbrev till utvalda politiker bara för att se hur snabbt säpo kan spåra ip-nummer.
Bara några förslag.