måndag 28 april 2008

Spottad indisk mat

Nu när vi ändå pratar om fot-i-mun så kan jag lika gärna fortsätta med min egen fot i mun jag utsatte en stackars indier för i helgen.

Så, vi var på indisk restaurang och hade klampat in och bett om bort för 8 personer, vilket gick utmärkt. Duken var lite smutsig, fläckig och inte så fresh, så jag bad om en ny. När kyparen (restaurangägaren) höll på att lägga på den på bordet fanns det en ny fläck. Lisa pekade på fläcken och skulle precis protestera när han sa att det var olja. Jag la min hand på Lisas axel och sa "nej, Lisa, det är rent smuts!" Ägaren blev upprörd och sa "Nej, det är OLJA!"

Jag hade av någon anledning tyckt att det var en jättebra idé att sätta mig vid huvudändan av bordet, trots att inte stolen stod där från början. Han blev inte glad, sa att jag var tvungen att flytta på mig, "Det går INTE bra!" Tror inte jag stod högt i kurs hos honom, så jag var lite orolig att han skulle spotta i min mat.. Bråka inte med en indier!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha guld. Paminner mig om en gang i vintras da jag vagrade betala hela summan pa Brick Lane for att de lovat gratis dricka men sa dok ett konstigt belopp upp pa notan anda. Det tog hus i helvete och svordomarna flog framfor allihopa och jag bara stormade ut med ett enda stort: "Learn English!"