torsdag 24 juli 2008

Hotad eller inte?

Jag var inloggad på MySpace av nån jävla anledning och när jag klickade runt där(som man gör på myspace) då slängdes jag plötsligt in på en Microsoftsida där det stod att det fanns virus på min data och att jag borde fixa det illa jävla kvickt om jag inte ville att datan skulle sprängas i tusen bitar och mitt liv stjälas över Internet(fråga Sandra Bullock, det har hänt!) Jag har sovit ganska lite de senaste nätterna och fattar inte riktigt saker så jag klickade hej vilt och började nästan grina i panik över att något ont skulle hända min kära data.

Med stora ögon och förvirrat sinne tittade jag på skärmen när sedan mitt antivirusprogram som är installerat började skrika och härja att nåt var lurt och det nya antivirusprogramet bad mig dra åt helvete för att jag vänstrat med ett annat program som inte tillhör Microsoft. Ett jävla hollaballo.

Det jag vill komma fram till är i alla fall att Microsoftprogrammet sa att min data var full av trojaner och andra adspywarewormskit (125 hot, för att vara exakt) medans det andra programmet sa att det bara var ett misstänkt program - vilket råkade vara Microsoftprogrammet. Jävla skit.

1 kommentar:

JennyB sa...

Lite inte en sekund på Microsoft.
Det är lika mkt från deras program som från andras som man får spyware.
När du har sanerat datorn, skaffa en ny brandvägg som talar om exakt vad programmen försöker göra. Då kan du förbjuda dem att ringa hem.
Det finns gratis program både för virusskydd o brandvägg som fungerar minst lika bra som den dyra skiten.