söndag 13 juli 2008

Topplista - saker jag ångrar att jag hört

Man kan ju inte rå för att man hör saker. Dom finns ju där, hänger i luften och kryper in i örongångarna och fastnar som klibbigt tuggummi i hjärnan för att bosätta sig där tills det börjar mögla sönder huvudet på en. Det finns mycket jag hört, mycket jag skulle vilja vräka bort precis som en hyresvärd vräker bort någon som inte betalar hyran. Här kommer några förslag till saker jag hört som jag ångrar att jag hört:

Nummer 3:
- Vad ska du plugga sen, efter serietecknarskolan? Jag menar, du måste ju bli något riktigt.
Ok, det var inte så farligt, men det är ju på trean, vänta bara.

Nummer 2:
- Du är inte flickvänsmaterial, du är inte knullmaterial, du är bara en riktigt god vän!
Behöver jag ens förklara?

Nummer 1:
(trumvirvel)
- Alltså, du är ju snyggare med smink. Du ser inte så värst ut utan, men med smink ser du ut som vilken fotomodell som helst.
Hur tänkte du då? Tänkte du då? Nej, det här var inte en komplimang, hur man än vrider och vänder på det. Tyvärr.

Inga kommentarer: