måndag 18 augusti 2008

I Väntans Tider

Idag var det dags för registrering till min kurs i Företagsekonomi. Lite förvirrad och vilsen gick jag dit och anmälde mig till kursen, so far so good. Snabbt och lätt gjort. Men att registrera sig till kåren är ju en annan femma. När jag kom dit tog jag en kölapp och väntade lite, det var "bara" 30 nummer kvar. Nej. Det var det ju inte. Jag hade K32 och när jag stod och laddade som bäst när det var nummer 31 på display kom en fadder och sa att nej, vi är bara på J31 än, du får vänta 100 nummer. Tack och hej, jag gick och fikade med Maie.

När jag kom tillbaka en bra stund senare stod det K38 på displayen. Kul. Bara att ta ett nytt nummer och vänta; bara 200 pers före mig. Vi tog en sväng till Bodega och ett par leksaksbutiker innan jag kom tillbaka, hann fixa ett bibliotekskort för att sedan lugnt ställa mig i kö och registrera mig hos kåren. Det tog bara sammanlagt 4 timmar.

Inga kommentarer: