söndag 24 augusti 2008

Sjukdomar jag haft

Jag är ganska hypokondrisk av mig. Ändå tycker jag inte om läkare för jag är övertygad om att dom inte tycker om mig tillbaka och jag känner mig alltid avsnäst av dem, som att jag slösar med deras tid. Jag hade en snäll distriktssköterska som kom hem till mig när jag var typ tio och konstaterade att jag hade scharlakansfeber, men sedan dess har jag helst undvikit läkare (förutom tandläkare).

Åkommor jag "haft":
  • Bröstcancer
  • Graviditet (minst 5 gånger)
  • Hjärntumör
  • Hemorrojder
  • Ortorexi
  • Skäggväxt
  • Körtelfeber
  • Diskbråck
  • HIV
  • Gulsot
  • Giftstruma
  • Tinnitus
  • ADHD
  • Reumatism
Det finns säkert många andra saker jag också haft förutom diarré, förkylning och influensa men jag har alltid bara haft en släng av alltihop. Det jag dock är övertygad om att jag någon gång kommer att få är reumatism(eftersom det ligger i släkten), såvida jag inte dör av hjärtsvikt på grund av stress före det.

5 kommentarer:

Elin J sa...

Alltså, det är som att jag skulle kunna skrivit detta själv. Just nu har jag:

Hepatit
Magsår

Livmoderscancer
Tumörer på ögongloberna
+ nån form av hudcancer.
eller kollapsande bröstkorg.

På allvar.

Suntui sa...

Jag ansluter mig till klubben tillsammans med min mamma vars sjukhistoria har växlat med löpsedlarna.

Just nu har jag fel på sköldkörteln och förmodad hjärtsvikt.

Anonym sa...

Hej där blir på något sätt hoppfull... jag har haft tinnitus i snart ett halvår menar du att din försvunnit?! eler var det bara "å ja har fått tinnitus... "o så försvann det efter nån timme... hälsningar hoppfull jenny

Anonym sa...

Hej där blir på något sätt hoppfull... jag har haft tinnitus i snart ett halvår menar du att din försvunnit?! eler var det bara "å ja har fått tinnitus... "o så försvann det efter nån timme... hälsningar hoppfull jenny

Yvette Gustafsson sa...

Tyvärr så har det "bara" varit så att jag vaknat upp morgonen efter utekväll med ett obehagligt ringande i öronen kvar efter kvällen innan och jag tänkt paniktankar om att det kanske int eförsvinner. Som tur är så var jag ju bara paranoid och tjutandet försvann under dagen.