fredag 23 januari 2009

Renoveringshelvetet

Ok. Så. Hallen som är så liten och skulle ta så lite tid att fixa. Vad händer? Jag börjar dra bort fula kanter med tapet och det slutar med att jag står och drar bort
1. Gul tapet
2. Ett lager med spackel
3. Ett lager tapet
4. Ett till lager tapet
5-7. Tapetlager.
Vad finns därunder? Ja, inte är det Narnia, det är väggjävel. Så vad att göra? Spackla igen skiten och hoppas ingen kommer på mig och jag kommer till himlen ändå eller ta tag i skiten, stå där och dra bort sjuttielva lager tapet + gammalt spackel och leva med det. Det kommer säkert bli snyggare att göra det, men jävlar vad tid det kommer ta. Helvetes jävla skit. Jag åker till färgbutiken imorgon och styr upp. Snart får ni en bild på hur skiten ser ut.

1 kommentar:

husmodern sa...

Deja vu. Pratar du om min hall nu? För om du gör det har du vid det här laget tröttnat på skiten och skjuter upp helvetet till nästa års att göra list.