söndag 8 mars 2009

LappRut

Så har jag gjort det. Folk har snott tvättider, maskiner har funkat halvdant och jag har bara tänkt att äsch, det är bara en engångsgrej. Men nu har det hänt. Jag har satt upp en lapp i tvättstugan. Inte för att skälla ut någon som struntat i att skrapa bort luddet från filtret eller någon som glömt en blöt liten strumpa i maskinen. Nej, det jag blir svinförbannad för är att jag inte kan tvätta över huvudtaget. Jag hade jättemycket kläder och laddade alla tre maskinerna fulla. "ON!" Inget händer. Och jag kunde inte få upp luckorna, inte förrän efter många om och men tills jag först drämde handen i en av maskinerna (och det gör fortfarande ont) och jag sedan hittade spaken som öppnar luckorna manuellt. Jag ringde till felanmälan. Två nummer och båda var fel. Bara en sak kvar att göra: skriv en lappjävel.

Samtliga maskiner
startar ej
och numren till
felanmälan är fel.
Ha en bra dag.


Inga kommentarer: