tisdag 7 april 2009

Sovandet och vaknandet

Jag har insett att för att få saker gjort måste jag lata mig lite mindre. Typ... när jag kliver upp och säger hejdå till Robin när han åker till jobbet och går sedan och lägger mig igen: DÅLIGT. Kliva upp en kvart tidigare och göra frukost till oss båda: BRA. För det leder till att jag stannar uppe istället för att dimpa ner i sängen igen. Morgonstund har guld i mund, som det så fint kallas. Har just skissat klart en serie sånär som på en ruta. Skryt skryt.

Jag hade en läskig dröm igår natt. Jag drömde att jag var och hälsade på Martina och Kalle och skulle bara gå på toaletten. Väl där drog jag ut en tampong som inte var så blodig. Bra, tänkte jag. Men helt plötsligt började blodet forsa ut samtidigt som jag började kräkas blod. Jag försökte ropa på Martina men det gick inte för munnen var full av blod och det kom bara mer och mer. Det var ganska ush. Nej, det var inte ganska blä, det var JÄTTEBLÄ :( Tur att jag vaknade innan jag dog.

5 kommentarer:

Martina sa...

Men usch, förlåt! Hade jag hört dig hade jag genast kommit springande med kompresser och sprit och alvedon.

Suntui sa...

Var har jag varit? Vem är Robin? Var är jag?

Adnil sa...

Robin vem??? Dags att du skriver ett snigelbrev till mig nu,tycker jag.
:->

Yvette Gustafsson sa...

Martina: jag tror att du var med i drömmen för att jag vet att du skulle ta hand om mig om någon katastrof hände :) Tack för att du finns!

Suntui och Adnil: Jo, kors i hela jävla taket, jag har gått och blivit tillsammans med någon. PÅ RIKTIGT! Inte "hyfsat ihop", eller "lekkamrater" eller nån sån häftig synonym. Vi snackar berättaförfamiljenomdenhärmänniskan. Typ.

Suntui sa...

Jävlarimig och grattis! Alltså, jag är inte ett dugg förvånad över att en smart och snygg kvinna som du skulle hitta någon utan jag är förvånad för I didn´t see it coming. Din blogg är ju ingen "varför ringerhanmiginteefterattviknullat-blogg" a la singeltrams i allmänhet. Så grattis igen! Och Robin äla ett underbart namn.