lördag 29 augusti 2009

Ett ställe att stryka från listan

Nej, jag har inte blivit portad, jag har bara blivit dåligt behandlad. Det finns så pass många uteställen i Göteborg att jag kan lätt kosta på mig att strunta i de ställen med dålig service. Viktoria i Vasastan är helt enkelt världens sämsta jävla skitställe. Är man ett middagssällskap på tio personer, tar man inte bra hand om dom då? Nej, nej, varför ska man det?! På de flesta ställen brukar servitören fråga om man vill ha något mer att dricka, men inte där. Jag ska kanske tacka dom, jag kommer ju i alla fall inte vara bakis imorgon eftersom jag bara drack en cider. Varje gång vår skitnödiga fjant till servitör kom till vårt bord ställde han sig bakom mig, sa ingenting så jag märkte knappt att han var där. Det är svårt att förklara på ett bra sätt, men jag blev def inte imponerad av hans sätt att verka lite bättre än alla andra så jag var inte en av dem som tyckte att han såg ut som nån jävla Adonis.

När jag sedan skulle betala för min mat gick jag in till baren.
- Jag skulle vilja betala för min mat.
- Vart sitter du då?
- Där ute.
Det tyckte han var jobbigt för han svarade surt:
- Ja, det fattar jag väl, men vart där ute?
- Öhhhh, vid ett av långborden.
- Det finns ganska många långbord där ute, (åter igen sura miner)
- Men vaddå, ni har nummer på borden?
- Ja, det klart vi har!! (Jag hade då fan inte sett några nummer så hur i helvete ska jag kunna veta vilket nummer vårt bord hade?! Idiotjävel) Jag började bli ganska irriterad så jag förklarade gestikulerande vilket bord det var. Betalade för min mat, min cider och gick därifrån. Jag borde ha lämnat en (1) krona i dricks för att tala om för dom hur jävla dåliga dom var. Istället stormade jag ut och hämtade min jacka, min väska och sa till mina vänner att antingen går vi nån annanstans NU eller så åker jag hem. Det blev det senare. Tack, Viktoria, för den fantastiska utekvällen, era jävlar.

3 kommentarer:

Emilia sa...

Jag håller med! Stället ska bojkottas. Jag har bara varit där en gång, och det gör jag inte om.

P. sa...

Jag har också hört en massa skit om det stället.

Anonym sa...

Jag lovar... jag ska aaalllri gå dit. Ever! Det finns ett sånt ställe i varje jävla stad. I Sthlm heter det stället STORSTAD. Det ligger också i Vasastan by the way.

Jag tror det bästa är att undvika hela jävla Vasastan, det är nåt fuffens där.