tisdag 8 september 2009

Take a ride on your disco stick?

Vad fan ska det betyda egentligen? Ok, jag är inte dum i huvudet, jag fattar ju vad det betyder. Men diskopinne? Jag vet inte, jag skulle nog inte vilja rida på den pinnen på något sätt överhuvudtaget.

För övrigt så kan jag inte riktigt bestämma mig om jag tycker om Lady Gaga eller inte. Hon hade tydligen den största publiken sen Bob Marley på 70talet på Liseberg (eller om det var Grönan, whatever). Jag kan tycka att hon kanske är lite överskattad, trots att hon är typ 20 och har jobbat som strippa, låtskriverska, sytant till sig själv och sångmaskin. Men hon skriver ju kanske inte de mest nydanande låtarna. Det är diskogung, liksom. På en discopinne, tydligen.

Sista not till inlägget: Vår svenska September är sur på Lady Gaga som uppenbarligen har "snott hennes stil". Va?

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Diskopinne, det låter som en självlysande kuk på en mutant.

Valentin ♥ sa...

Ah, Lady Gaga hängde i en halvtimme på en av terminalerna på Arlanda. Och 90% av kollegorna var "ZOMG, det är Lady Gaga!!" och jag samt 50+arna var "Vänta, jag har hört det namnet, men...?"

Jag tyckte i alla fall det var kul att se någon i så ambitiösa kläder och peruk, så jag var lite imponerad i nästan en kvart innan jag kopplade till musiken och insåg att det var hon som hade gjort "Pokerface" låten. Hon är säkert jättekul och trevlig och jag är alltid för folk som gör sina egna kläder men SHIT vilken tråkig musik.