torsdag 19 november 2009

Roliga ord 19 november 2009

Roliga ord:
* Häst (jag brukar använda det när jag inte vet vad jag ska säga. Exempel: någon försöker prata med mig om fotboll och så tystnar personen jag pratar med och väntar på gensvar. Jag har inget, så jag ser lite förvirrad ut och utbrister: "Häst")
* Korv (bara för att det är det)
* Boll. Ett runt ord till en rund grej. Man kan använda ordet boll på så många olika sätt, bland annat i artikuleringsövningar. Många är inte bra på att artikulera, det blir något slags otydligt sludder som ingen förstår. Det hänger ihop med ovilja att röra på läppar och ansikte under tiden som samtal förs. Mitt ansikte brukar dock stelna ihop, dels när jag är trött (före kaffe: banan nedåtvänd. Efter kaffe: banan uppåtvänd) och dels när det är kallt ute. Det är som botox för mig, jag kan le inombords men på utsidan syns bara likgiltighet och tjurighet. Mitt ansikte ser naturligt tjurigt ut när jag slappnar av, mest på grund av att jag har djupt liggande ögon. Det blir speciellt tydligt när jag är bakfull.

Inga kommentarer: