lördag 21 juli 2007

Måns Möller - rolig? Va?

"Måns Möller

Måns är killen som får hela Svenska folket att bänka sig framför teveapparaterna varje lördagskväll för att kolla på TV3:s EXTRA EXTRA. Han har även synts i Timeout, När & Fjärran, Söndagsöppet, På Spåret, Släng dig i brunnen, Stockholm Live m.m. Måns är en briljant komiker och passar till de flesta evenemang. Måns är ett säkert kort. Våren 2007 har Måns och Özz Nüjen varit ute på Sveriges största StandUp turné (Stand Up Fight Night) som Artist 1 producerade."


Källa: http://www.artist1.se/maons_moeller.asp


Alltså, vad är grejen med Måns Möller? Hade jag velat se nån som tycker att panikhumor är roligt. Panikhumor: med hög röst skrika ut sina "skämt" för att det kanske är roligare så och ha en lite nervös ton när han uppträder. Dessutom skämta om saker som inte ens är roligt. Jag har inte ens ett bra exempel att ge, för jag hör inte vad han säger, jag förtränger allt så fort som möjligt. Jag vet bara att han skrattar hysteriskt åt sina egna skämt och jag tänker: va? Var är TVkontrollen?

Hur har han lyckats bli programledare? Hur gör han för att fortsätta som ståuppare?
Kan någon snälla förklara varför han är rolig?

2 kommentarer:

Suntui sa...

Jag tror att hjärnorna bakom P3:s tokroliga program "Pang Prego" kan svara på det...

Yvette Gustafsson sa...

Det finns en väsentlig skillnad mellan Pang Prego och Måns Möller dock. Självdistans. Pang Prego låtsas vara dummare än dom är, det tror jag på och dom är inte sena att utveckla vad som helst till ett korkat resonemang.

Måns Möller, däremot. Han tror på riktigt att han är bra. Jag vet inte vem jag ska skylla på, var det hans föräldrar som uppfostrade honom till att allt han gör är bäst? När jag får barn ska dom fan få konstruktiv kritik!