måndag 6 augusti 2007

Du är inte snygg, du är inte bra, kan du inte vara lite tystare?

Det är måndag, soligt, so far so good. Leker med Marja, spelar Guitar Hero med henne och Lauri. Skitgött!

Sen.

Åker till gymmet för att träna Poweryoga, förväntar mig ett skönt pass med yoga. Kommer in i salen, det är inte samma instruktör som förra veckan. Ojdå, ja ja, men det behöver inte vara dåligt. Till vänster om mig sitter en kille, en sån där riktig gymhora med mycket muskler som redan har varit igång och yogat ett tag, om man tänker på hur han håller på och bänder och bryter kroppen och sitter där och andas riktigt djupt. Ok, det är skillnad på att andas riktigt djupt och fucking snarka!! Jag störde mig så inihelvete på hur han skulle hålla på sådär och dessutom föra ett jävla liv hela tiden. Det är jobbigt att lyssna på, lika jobbigt som tuggummislafsande och nagelbitande.

"Bara fokusera på er själva och era egna kroppar"
Ja, men hur jävla lätt är det med den där flåsbulten bredvid? Ursäkta, kan du vara lite tyst, raring? Ville jag fråga, men eftersom jag inte ännu blivit fullständigt galen så gör jag ju inte det. Dessutom var instruktören O-bra. Tyckte inte om henne och efteråt var jag inte sådär lite smågalet fridfull och harmonisk som man tydligen ska bli av yoga - tvärtom.

När jag dessutom går till Lidl och råkar ut för en tjurig kassörska(jag försökte le mot henne, men det var nog mest visa tänder, tror jag...) så var det ju klippt. Jag vet att man ibland vill ta livet av sig när man jobbar där(gud vet, jag har jobbat där själv), men det var alldeles fel läge, helt jävla fel att vara otrevlig kassörska just i den stunden. Jag gick hem och fräste att nej, det var inte bra på gymmet. Gick sedan in i duschen där små tankar om att "jamen, det var väl inte så farligt, egentligen" smög in i huvudet, som jag sedan argt avfärdade.

2 kommentarer:

Björn sa...

Ruttet! Men srlsy, att tappa hatten för att nåt rikspucko på gymmet cockblockar sig själv med 120db-profilaxandning, är inte det så att du liiiite söker saker att vara arg på? Inget fel med det iofs, själv brukar jag använda folk med rosa skjortor och/eller foppa-tofflor till det ändamålet.

Yvette Gustafsson sa...

Ibland är det bara så att min toleranströskel för andra människor är ungefär lika hög som min lillfingernagel är bred. Det varierar som dag för dag. Hur som helst så ska jag denna morgon återvända till gymmet för att ta ett pass med 30 min spinning för att jaga bort den mesta överskottsenergin som jag tror är boven i dramat många gånger.