söndag 5 augusti 2007

Hur i hela helvete tänker man på fyllan??

Ok. Om jag kan ta och förklara för mig själv hur i hela helvete jag kunde lägga mina sista pengar för veckan på skräpmat och dodis?

kl 14.00 lördag: 112 kr kvar
Gick till systemet och köpte cider: 45 kr.
Satt i Slottsskogen och drack upp min cider. Fick även vin, baileys och öl.
Klarade mig rätt fint hela kvällen, fram tills dess att det var dags att gå hem. Donken! Pommes och muffin: 39 kr
Klev av spårvagnen på väg mot efterfest: Snickers 12 kr
Hemma igen 09.00 söndag morgon. Kollar mitt konto: 14 kr kvar på kontot!!!!!
Inte coolt. Som tur var hade jag bönor, frysta grönsaker, två lökar, morötter och ris hemma. Simsalabim så har jag gjort mat för fyra dagar, men int fan är det nån prinsessmat det där inte.

Såg dessutom över min ekonomiska situation där på morronen. Fan i hela helvete. Det blir mycket bönor ett tag, hörni(ungefär lika mycket som det har varit hittills i år, typ bara det...)!

Inga kommentarer: