lördag 8 september 2007

Helt åt helvete

Det bara är så ibland. Just idag är det inte en specifik sak jag irriterar(hatar) mig på så jag kan liksom inte kanalisera min ilska på något. Men att känna att det mesta är åt helvete, det kan jag minsann, jädrar i min lilla låda!

En av mina uppdragsgivare för illustrationer har gjort slut med mig, för dom tyckte att det var dumt att jag faktiskt skulle kunna tjäna några pengar på det jag gör. Man får inte ha roligt och jobba samtidigt, det vore ju skitdumt. Förresten, hittade det här i min gamla ordlista jag fick i lågstadiet

Jobba -de: arbeta; spekulera på börsen, göra skumma affärer.

Så, vad gör man? Jag tänker ju inte kräla på mina knän och sänka mitt arvode bara för att få det höga nöjet att göra illustrationer som dom vill att jag gör fast jag hellre gör något helt annat. Det här var då mina 5 nanosekunder av karriär för mig, hejdå.

Så det var ju en grej som man kan säga är helt åt helvete? Vad kommer sen? Jag menar, av en liten snöboll kommer ju oftast en hel lavin, som man säger. Kanske tycker Nemi att mina serier är bajs och morän och klipper av mig där också, jag kanske brinner upp, jag kanske förlorar högerarmen, jag kanske får sparken från mitt dagjobb(som jag faktiskt tycker om). Man vet aldrig vad som händer, jäklar vad världen ska vara spännande hela tiden då.

Mer inlägg om vad som är fel med världen kommer snart.

Inga kommentarer: