torsdag 27 september 2007

Jobba, kanske?

http://www.trigeminal.com/images/bloggerpain.jpg

Vad gör man när man inte orkar bry sig och ta itu med sitt eget liv och sina egna problem? Man jobbar, såklart! Då ska man ju ändå lämna hemmet hemma, det är perfekt och så tjänar man pengar på samma gång. Pengar helar själen, eller nåt. Jag tycker om att jobba, faktiskt. Kanske någon som höjer på ögonbrynen och säger: va sjutton är du för nån? Jo, jag är en neurotisk, övertänkande, överanalyserande, överenergisk och allting annat över du kan tänka dig. Speciellt det där med tänkandet är ju lite jobbigt. Sånt som smyger sig på vare sig man vill eller ej

(för i helvete, försvinn ut mitt huvud, nu! Du har varit där tillräckligt länge nu, du förstör!)

Analyserande. Över. Dumt.

Och när jag står där och gör kaffe eller mackor eller vad som behöver göras - då är det ju bra. Kanske därför jag inte bloggar så ofta här längre - det är en säker miljö där inte så mycket är helt åt helvete.

Förutom de tvärdumma kunderna som först säger en sak och sedan säger att "det där har inte jag beställt". Men jag bryr mig inte nämnvärt om dem, som den goda servicerobot jag är så rinner det av innan du hunnit säga snabbkaffe. Jag vet inte om det är helt åt helvete eller om det här är bra för mig. Jag kanske blir en snällare människa?

Inga kommentarer: