lördag 20 oktober 2007

min nya hobby!

Jag kom på en sak på jobbet idag. Ni vet när människor är överjävliga och aggressiva helt utan anledning? Man kan ju tycka att det roligaste som finns är att göra dom ännu argare genom att vara sur och fälla bitska kommentarer tillbaka. Men idag kom jag på att en sak som har ännu mer genomslagskraft är att vara sockersöta mot dom. Inte på ett fjäskigt sätt, bara trevligt och att helt ignorera deras taskiga jävla attityd. Idag på jobbet stod jag bakom disken på cafét nära kannorna som kunderna använder själva för att fylla på sitt kaffe.

"Vad faaan är det här för mjölk?" vrålar en kille som väljer mellan baristamjölk eller lättmjölk till sitt kaffe.
"Det är baristamjölk som vi använder när vi skummar mjölken. Den har mer mjölkprotein än vanlig mjölk"
"Men vaddå? Kan jag använda den i mitt kaffe!?" hugger killen.
"Jaaa, går så bra så" säger jag och ler mitt allra falskaste sockersöta leende.
varav supertönten provar baristamjölken. Avväpnad, ditt jävla pucko.

Senare säger en kille vid ett bord där jag plockar in disk att den där killen var ju så jävla otrevlig. Vid det laget minns jag knappt händelsen men säger att jo, sånt där rinner bara av. Jag har ingen anledning att ta åt mig av ärkepuckons attityder. Men trevligt att han uppmärksammade det :)

Som en fotnot kan jag också nämna att superpuckot senare kom fram och bad om att låna papper och penna för att hans mobil strejkade. Flygvärdinneleendet kom fram igen och jag tror att puckot lärde sig nåt för dagen för han var så snäll så. Dumma hund.

Inga kommentarer: