onsdag 17 oktober 2007

The vagn attraherar galningar. Helt åt helvete!

Ok. Jag hade jobbat hela dagen och satte mig på vagnen hem. Vid sahlgrenska kliver ett fyllo på. Första han gör är att ställa sig för dörren, röka några sista bloss och sedan slänga bort fimpen innan han stapplar på vagnen. Sätter sig ned bredvid en jämnårig dam, tittar på henne och ler innan han hälsar. Han gillade vad han såg, minsann! Damen är ganska besvärad och försöker att svara avvärjande. Det visar sig ganska snart att han inte bara är full. Han är galen också! Jag tror att han i sitt huvud sjöng, men det lät som när vår katt Smulan löpte med väldigt högljudda jamningar och morrningar. Inte coolt. Han var inte direkt lågmäld och jag var tvungen att bita mig hårt i läppen för att inte explodera.

Jag trodde att fyllot var ur min väg vid Botaniska då han stapplar av vagnen. I sista stund innan vi åker stoppar han dörrarna och drar sig ombord igen och börjar hojta igen. Jävla jävel.

Vid Botaniska kliver även en snubbe med cykel ombord. Chauffören säger i högtalaren att han inte får ha med sig cykeln ombord, varpå han går fram till föraren och bönar och ber att han ska få ha med sig cykeln. Samtidigt sitter fyllot och hojtar. Jag suckar tungt. Cykelmannen kommer tillbaka och börjar sjunga "Maja Piraja" av Electric Banana Band (ni vet säkert vilken jag menar) Han börjar dessutom försöka ha en konversation med fyllot. Ni kan ju gissa hur bra det gick?!

En vän till mig från Australien sa att det finns många galningar här, mer än i andra länder(han har rest en del). Jag börjar hålla med honom mer och mer. Vill ni se dom? Kom till Göteborg och kliv på en vagn, vilken vagn som helst...

6 kommentarer:

peekaboo sa...

Som "Oj-nu-ploppar-mina-ögon-ut-Papylon" :)

Yvette Gustafsson sa...

Jag brukar se Papylon med jämna mellanrum, tror det var för några veckor sedan bara. I Brunnsparken, väntandes på en vagn!

Anonym sa...

Nu vet jag vad jag ska göra i sommar, jag kommer ner till Götet så kan vi ha ett litet safari och ev big game hunting!

SOUNDS LIKE A PLAN?! *NUDGE NUDGE* :D

Yvette Gustafsson sa...

Vi kan dokumentera galningar i en liten svart bok. Den ska vi sedan publicera i bästa mobb-anda.

peekaboo sa...

Jag vill fotografera alla galenpannor med små fina namnskyltar till, en fin porträttserie. Men törs jag det? Nej, det törs jag inte!

Suntui sa...

Du är sjukt rolig! Jag har en gen som gör att jag är den där som de alltid sätter sig bredvid och pratar med. Igår fick jag höra av en tant att jag är fast i ett tefat med fallna änglar (de har inga vingar och satan är vacker och utan horn). Joråsatt. De hade experimenterat med henne i tjugo år. Med Lithium...

Om det inte vore för att Länsrätten tydligen tvångsintagit henne så hade jag tänkt köpa en enkel biljett till Götet åt henne. Låter som att hon har vänner där nere.