söndag 13 januari 2008

Veckans goding

Vissa människor ska inte jobba inom service. Många faktiskt. Jag är ibland en av dom, kan jag känna. Den senaste veckan har jag levt på luft och ilska för att få saker gjorda på rikigt. Det har gått ut över caféjobbet lite grann, genom att jag kopplat bort munnen från hjärnan och låtit den fungera genom impulser enbart från ryggraden. Lyssna här bara:

När en dam stod och väntade på sin take-away cappucino och jag stod och gjorde den.
- Du sätter väl lock på den där sen, säger damen
- Ja, dumt vore väl annars? säger jag och blänger lite på henne.

Jag stod i kassan och en kund pekar på sconesen i korgarna på bänken.
- Dom där bröden, vad är dom till för?
- Ja, det där är scones, och dom är till för att ätas!

Det är bara två exempel på saker jag slängt ur mig under veckan som gått. På något vänster så har jag lyckats att inte hamna i trubbel för min stora trut. Inte vad jag vet i alla fall...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Svara bara snällt och ge dom fingret under disken(gärna tre-fyra gånger), det lyckades hålla mig glad och trevlig i tre års tid :D

Anonym sa...

Ja men vafane. Med den frågan kan man ju undra vad snubben förväntat sig för svar, EGENTLIGEN. Jo de där bröden förstår du, de använder vi vanligtvis som tamponger.

Anonym sa...

haha klockrena kommentarer Yvette! Kan forestalla mig din min :)

Ps. Kom tillbaks till London!

Yvette Gustafsson sa...

Men Dan! Inte ska man peka finger inte. Nej, istället dricker jag vaniljlatte så det står härliga till. Ni som tycker att man blir snäll av pepparkaka skulle försöka er på vaniljlatte och gå med i ansiktsbokengruppen: "saker som borde narkotikaklassas"

Jag har under mitt liv hört mycket, trots det har öronen ännu inte trillat av. På den tiden då jag jobbade på Lidl hörde man ibland kunder fråga: "Är personalen svensk?" (i full tro att allt där inne skulle vara tyskt efter alla skriverier om den tyska matkedjan)

Det blir nog inte London på ett tag, är jag rädd, nej. Longdong gör dåliga saker med mig och jag tänkte jag skulle se andra länder snart. Avvustraljen, kanske ;)