måndag 14 januari 2008

Balans

Jag har hört det ordet nu två gånger på väldigt kort tid - även refererat till samma sak. Mig. Helgen gick jättebra, jag sov som en normal människa - ni vet: somna rätt fort (nånstans hörde jag att om man tar mer än 20 minuter på sig att somna är man klassad som en person med sömnbesvär) och sova sina 7-8 timmar. Har jobbat med en serie hela helgen och varit sjukt fokuserad på det. Det fick jag igen för, tydligen. Inatt skulle jag upp kl 4.15 för att gå till jobbet och det gick inte så bra att sova. När klockan närmade sig 2.30 kunde jag sova och jag vaknade till några gånger innan det var dags att skotta i sig gröten och skjutsas iväg till maskineriet. Så man kan säga som så att jag har låtsassovit i en och en halv timme inatt. King! Inte.

Så här sa Dan om saken:

"Dan säger:
har det varit awesome så måste det bli unawesome för att man nästa gång det blir awesome ska uppskatta det"

Jag har hört nåt liknande förr, faktiskt. Att av tio dagar så är det en som är bra (i snitt) och när man haft en bra dag så får man uppskatta den och leva med tanken att en ny bra dag kommer igen snart när man har de dåliga dagarna. Typ. Det var länge sen, men den lever kvar i periferin av min kaosiga hjärna.

4 kommentarer:

Björn sa...

Ibland funderar jag på hur du har det, och vad du gör just nu.

jag antar att det håller mitt kolestrolfyllda hjärta vid rumstemperaturnivå att veta att du fortfarande när den där livgivande ilskan i bröstet.
Självklart önskar jag att jag kunde hyvla ner de vassa kanterna i omgivningen som provocerar fram de mer hatiska tankegångarna, men det kanske inte är helt realistiskt.

Appropå inte helt realistiskt, jag kanske kommer till gbg i februari - tajja samman?

Yvette Gustafsson sa...

Ilskan förgyller vardagen! Jag har hört nånstans att glädje brukar vara mer effektivt - men glädje tillhör desillusionisterna som inte riktigt bryr sig om nånting, dom är ju glada och positiva hur fan det än går.

Det klart vi ska leka en massa på serieveckan i februari - det blir king! Högläsning, pajer och öl, hur låter det?

Unknown sa...

Apoteket säljer jättebra piller för folk som lider av narkolepsi som även funkar skitbra för oss andra och reducerar behovet att sova några timmar :P

Yvette Gustafsson sa...

Tack för tipset, Patrik. Men jag tror inte att det funkar i längden + att mediciner är jag väldigt avogt inställd till. På något sätt ser jag dom som naturliga fiender som helst inte ska nyttjas. Jag äger inte ens huvudvärkstabletter!