torsdag 14 februari 2008

Catwoman!


Idag såg jag äkta kärlek mellan en kvinna och hennes katt!

Jag gick upp längs avenyn(märk väl, det var soligt och fint) och mot mig kommer en kvinna. Man ser på hennes kläder att hon är lite tossig - håret ovårdat, lite gamla kläder samt ett par luddiga skitstora vantar som hon kramar om handtaget på en barnvagn. Inte en ny fräsch barnvagn utan en sjukt retro barnvagn lite som den på bilden, fast utan något att fälla upp och dessutom rutig. Det ni! Jag tyckte det var lite konstigt att någon som hon skulle gå runt med ett barn så jag kunde inte låta bli att titta ner i vagnen. Där låg en fullvuxen katt! Man kunde se att den var väldigt nöjd i alla fall... Jag kunde inte hålla mig för skratt, dock. Det brast för mig och jag skrattade hela vägen till biblioteket.

Hur kommer det sig att det finns så mycket galningar här?

1 kommentar:

Suntui sa...

Om några år kommer kvinnan ha sin motsvarighet i Stockholm under alias Suntui.

Jag ska ha massa katter när jag blir stor. Sen när jag dör av melankoli så kommer de äta av min kropp fram tills dess att kronofogden hittar mig och skickar iväg dem för avlivning.

Happy Valentines day!