måndag 4 februari 2008

Kissapåsig-reflexen

Idag fick jag tag i ett ex av nöjesguiden. Jag höll på att gå förbi högen med tidningar när något bekant skymtade i ögonvrån. På framsidan av tidningen: en bild av Björn Gustafsson och i vanliga fall läser jag inte Nöjesguiden, men hallå, Björn Gustafsson! Han är så rolig! Nu vill jag ännu mer ha honom i födelsedagspresent.

Läs hela intervjun med Björn här
Det som inte finns med, dock, är Henrik Schyfferts kommentar om Björns storhet. Läs här istället:

"Första gången jag träffade Björn var på någon konstig Unicefkväll på standupklubben Punchline på Söder för något år sedan. EFTI var där och filmade grejer för Världens humorkväll. Björn Gustafsson räddade hela showen genom att prata skit om sin hungriga afrikanska fadderunge i tio minuter. Det var en konstant attack av "Han ringer och jag svarar Björn-mitt-i-maten"-skämt. Hela Unicefs ledning satt längst fram och bara gapade och Björn var så politiskt inkorrekt att klockorna stannade. Jag minns att jag skrattade så att det kom kaffe ur näsan på mig."

När jag kom hem gick jag ut igen till affären för att införskaffa lunch/middag. Jag gick dit och fejkade mig igenom hela köpet utan inköpslista och utan att tveka alltför många gånger. (improvisera och fejka är väl faktiskt samma sak, egentligen?!) Det här blev det:

Yvettes tonfisk/potatisgratäng

Ta en ugnsform och häv i två burkar tonfisk i vatten(kom ihåg att öppna burkarna också)
Skala lite potatis, hacka upp med storkniven och lägg över fisken.
Hacka upp en purjolök och ös över potatisen
Skär upp två tomater att lägga fint över alltihop.
Kom på att du glömt att krydda nåt, lyft lite på saker här och där och krydda med det första du hittar i kryddhyllan(i det här fallet vitlökskrydda, svartpeppar och lite senare ingefära. Jag gillar ingefära)
Smula över lite fetaost eller mozarella.

Stäng in den i ugnen ett tag tills du är för hungrig för att bry dig om ifall potatisen är lite hård fortfarande. Al dente är bra för dig. Servera med paprika. Ät och håll käft.

Det var inte äckligt!

Inga kommentarer: