tisdag 5 februari 2008

En liten tupplur

Idag jobbade jag från klockan 5. Helt sjukt tidigt, och jag klev upp 03.45. Det är inte normalt. Lägg till det att jag gick och la mig ungefär 22.30, kunde inte sova trots att jag gjorde diverse saker som att räkna saker, lyssna på musik, lyssna på saga, läsa i sängen, gå en extra gång på toa, för att till sist ge upp och sätta mig vid dumdatan ändå till 02.00 ungefär.

Hänger ni med? Det här gav mig alltså mindre än två timmars sömn. Är det ok? Nej.

Jag kom till jobbet, jag körde mitt race, jag fick min latte med vanilj för att få mig att fortsätta jobba och le samtidigt och jag gjorde ett jävligt bra jobb trots allt. När jag kom hem vid tretiden tog det inte lång tid innan jag hade däckat på sängen och det blev en liten tupplur på en sisådär fyra timmar. Det ska bli mycket intressant att se om jag kan sova inatt, sen.

Bananer gör att man blir pigg på dagen och trött på kvällen, visste ni det? Jag har bunkrat upp med bananer nu, minsann! Det här hittade jag om bananer

"Ät bananer när du är deprimerad eller sömnlös

Ät massor av bananer om du är deprimerad. Som extra bonus går du ner i vikt. Bananer har ett högt innehåll av snabbt upptagliga kolhydrater och samtidigt ett lågt innehåll av protein. Den kombinationen gör, att bananer är effektiva att öka hjärnans innehåll av signalsubstansen serotonin....
Läs resten av artikeln här

Inga kommentarer: