onsdag 27 februari 2008

Ledig dag = sjuk. Helvete. Igen.


Ja, det är ju inte första gången. Jag har en ledig dag, tänkte få mycket gjort och allt var hej och hå. Så vaknar jag 8.45 och jag drar in ett stort andetag. Fan. Halsen funkar inte, lungorna spränger. Igen. För mycket luft på en gång och en slemmig hackande hostning kommer upp.

(Man, you're always couching up shit! sa Colin en gång)

Varför varför varför? Jag är så jävulskt trött på den här skiten, att ledig ska betyda sjuk för det mesta. Jag kan nästan sätta pengar på att imorgon ska jag jobba 7-13 och jag kommer att vara frisk som en ärta. Nyss ringde jag vårdcentralen - inte för att jag vet vad dom ska göra(men jag hoppas att dom säger att jag har en latent inneboende i min hals som vi ska ha ihjäl) men vad gör man inte. Vårdcentralen ska ringa upp mig någon gång mellan kl 10 och kl 15. Tack för det, televerket.

5 kommentarer:

peekabo.O sa...

Kan det vara en allergisk reaktion? Även om du inte är ledig i ordets ursprungliga betydelse, bara från ett av jobben, så kanske tanken ändå framkallar detta beteende hos din kropp? :P

Kazahn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Yvette Gustafsson sa...

Hörrudu, Kazahn. Sådär gör man väl ändå inte? Jag har tagit bort ditt korkade inlägg, hoppas du hajar.

Suntui sa...

Det slår aldrig fel att man blir sjuk när man är ledig. Tänk att man har någon slags genetiskt inprogrammerad arbetsmoral i stil med ora et labora.

Och vårdcentralens automatiska "vi ringer upp dig"-svar är åt helvete. Funkar ju utmärkt för oss som inte jobbar sittandes intill en telefon hela dagarna.

Yvette Gustafsson sa...

15.30, under tiden som jag inte hade gått och handlat när jag fortfarande kanske hade orkat, under tiden som jag inte hade gjort något av det andra som jag ville försöka pressa mig till att göra, gett upp och sagt till mig själv att dom inte ringer och lagt mig i badkaret. Då ringde dom. och till svar fick jag: nej, jag har ingen tid till dig, dessutom har du inte varit dödssjuk i tre veckor så... du kan ju pröva att ringa access-akuten? Tack för den. Kan man avskriva sig från att betala skatt? Jag får ändå inte använda dom pengarna, tydligen...