fredag 29 februari 2008

Vård av sjukt barn


Ok, jag är helt galet sjuk. Svettas som en liten gris - kanske för att jag sover fullt påklädd + täcke+ sovsäck för att jag fryser så förbannat, men så får det vara. Igår hade jag en puls på 120 slag i minuten - jag hoppas och tror att det är mitt immunförsvar som jobbar på som attans för att bli frisk och inget annat.

Någon som vill ta hand om mig? Det kan gå under vab-dagar tror jag, om man svänger med orden lite. Arbetsuppgifter: byta svettiga lakan, se till att jag inte somnar och drunknar i badkaret, laga konstiga huskurer, gå ut med sopor och kanske städa lite medans jag sover. Jag är inte svår att passa upp på, gnäller inte mycket, sover mest (ungefär som en katt) och satsar på att bli frisk helst igår. Nån som känner sig manad?

2 kommentarer:

Suntui sa...

Stackare. Har du tur så kanske du lyckas pricka in en av de femton gånger om dagen som de visar "Days of our lives" på trean.

Det är förjävligt att vara sjuk och bo själv. Man får gott ligga i snabbt nersunkade lakan tills dess att man är frisk.

Yvette Gustafsson sa...

Jag har ingen Teve :( Eller jo, jag har en teve, men eftersom jag inte hade råd när jag flyttade in att skaffa tevekanaler så blidde det inget. TVn står bakom soffan till ingen nytta alls. Som tur är så har jag Kenny Starfighter på datan som jag ska se på igen ikväll tänkte jag.