söndag 24 februari 2008

Melodifestivalkväll med Marja

Igår lekte jag med Marja. Vi träffades och tog en promenad lite varstans i Göteborg och sen styrde vi upp "ätauppsakerfortochmycketkväll" med Melodifestival. Det var nice. Vi gjorde scones och fikade upp det, sen började Melodifestivalen och då åt vi popcorn :)

Här är min recension av Melodifestivalen:

BWO - Vi har Sveriges äldsta nu verksamma artist som fortfarande tror att han är lika ung som gruppens 20åriga lilla valp. Valpen är söt och kan sjunga och går självklart vidare till Globen.
Micke... Ja - Kanske inte en schlagerlåt. Det var nionde gången han skickade in ett bidrag till Melodifestivalen. Var det ett "ameh kejrå, låt han va me rå"?
Frida - Ok, hon gick vidare till Globen. Hoppas hon gör något åt de illasittande kläderna med färgskala från 90talet. Låten? Det är så myspace så det finns inte.
PayTV(nej, jag har bara glömt bort hennes namn) - Ok, det här var INTE Pay TV. Det här var Within Temptation. Eller Evanescense? Jag venne, men kanske inte schlager här heller? Allt funkar inte bara man har en vindmaskin
Patrik Isaksson och Bandet. En the Hives på svenska? Fast med mindre ös? Det enda som var likt var ju att kläderna var svartvita. Patrik Isaksson däremot är väldigt lik Anders Lundin. Fast kort.
Caracola - Powerpuffpinglorna!! Det är karaokecharterbrudar som inte har några byxor och sjunger en trallig låt. Det klart det måste premieras: Andra chansen!
Ainbusk - Jaha, här har vi en till karaokecharterlåt. Men den här gången åker vi inte till Grekland, nu är det på Finlandsbåten. Och alla har barbierosa klänningar på sig. Det blir inte ens en andra chans här inte.
Eskobar - Mer indiepop, mindre schlager. Det hör hemma på en popskiva hemma hos en popunge med eskobaraffischer på väggarna, dom kommer älska det här.

Efteråt hade vi vår egen Singstarfestival. Jag tycker inte om SingStar, för det gör mig pinsamt medveten om att jag är asdålig på att sjunga. Bryr jag mig? Nej, jag kommer fortfarande att sjunga karaoke när jag går ut och tro att jag fanimej är BÄST!

Bilden är från igår, våra scones är uppätna och jag bad om att få nörda med frågesportsprogram innan melodifestivalen började.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÄH! Du var ju king på sångstjärna. Det var vi alla tre. Vi borde starta band, och vara med i idol och vika ut oss och förstora brösten och ångra oss och startar ett parti. Sen börjar vi dansa modern dans och får uppträda i alla melidofestivalens delfinaoler med tema kroppsvätskor

Yvette Gustafsson sa...

Vi borde tala ut som bara den! Jag tycker vi ska dansa modern dans med tema kroppsvätskor redan innan melodifestivalmedverkan. Vi måste ju öva! Eller nej, modern dans är ju fan bara improvisation.