söndag 2 mars 2008

Melodifestivalkväll med hosta och anananas

Så, jag släpade mig iväg till Sulan - skönt att umgås med nån och Melodifestivalen slår ju inte helt fel, som. Det var en soft kväll. Idag vaknade jag med sjukt ont i ögonen. Det gäller att se bara rakt framåt, annars hugger det till i ögonen. AJJE! Nåväl, här kommer veckans recension av melodifestivallåtarna.

Niklas Strömstedt. Någon sa att han ju ser ganska fräsch ut, om än att han ser ut lite som en näbbmus. Jo, man ser ganska välbevarad ut om man har några lager smink på sig. Låten? Jag kommer inte ihåg den, förutom att den var otroligt lågmäld och O-schlager-ig. No go.

Calaisa. The Corrs? Och låten, vad har den med schlager att göra? Jag fattade inget.

Peter Pan. Jo, det här var ju en svängig låt, men vilken läskig man! Han såg ut som en blandning av BWO-valpen och Christopher Reeves och hade på sig Peter Pantrikåer. Man kunde ju se pungen på honom!

Nordman. Varför? Varför envisas han med att ställa upp på sånt här? Det borde inte synas utanför medeltidsdagarna i Hova. "Jag har en idé. Vi har ett nordiskt tema - back to the roots, liksom och så har vi med en häxbränning på scen. Det lär ju vara som förra årets vinnare i Eurovision fast... nordiskt. Liksom."

Sibel. Jag måste säga till mitt försvar också att jag var ju faktiskt fortfarande inte frisk när jag såg det här, men jag kommer faktiskt inte ihåg den här låten. Jag kommer ihåg att jag var på toaletten halva låten, sen att det var en ballad och hur hon var klädd. Jättesöt!

Linda Bengtzing. Tänk er att den här låten går vidare till Eurovision och den ska översättas till engelska. Vad tror ni händer då? Jag menar, eftersom den börjar precis som Mikas låt, den där som var den första hitten(som jag inte kommer ihåg titeln på just nu). Det gillas inte. Men annars - jo, det låter precis som Linda Bengtzing - fartigt och ösigt precis som hon är.

Fronda. Jag tänker lite grann som med Nordman när jag hörde det här. Varför? It just can't be a good career move! Men om han hade framfört Rulla fram så hade det blivit succe, utan tvekan. Så förvånade alla skulle blivit!

Charlotte Perelli. En tuff brud i lyxförpackning och en svängig och pampig schlagerlåt. Det klart hon går vidare, speciellt med tanke på det övriga startfältet. Go Charlotte!

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Yvette Gustafsson sa...

Sulkihora, vad fan?! Jag klickade inte ens på din lilla länk för jag vill inte veta vad det är för smuts som gömmer sig därunder. Är det här det nya slags spammet eller vad?! Du kan också starta en blogg och gnälla av dig istället för att kissa mig i ansiktet.