måndag 3 mars 2008

Studietidsabstinens

Imorse vaknade jag upp med en otrolig abstinens efter min gamla studieort. Det var inte själva orten som drog - i så fall kunde jag ju bott kvar där. Nej, det var att ha vännerna nära och att kunna göra i princip vad vi ville när vi ville. Det var fester med en uppsjö av teman, Top Model-kvällar, galafester vid TVevenemang, födelsedagsfester, TVkvällar och jag vet inte vad. Som den gången vi byggde en docka (Torsten F) att sätta i en av de slaktade bilarna bakom mitt hus. Färgfläckarna som inte gick bort som jag stod på under besiktningen av min lägenhet. Förfesterna på min balkong. Efterfesterna på min balkong. Brandsläckarskummet i korridoren, dansen i korridoren och kalsongkvällarna. Och där har jag inte ens nämnt en bråkdel.

Det går inte längre. Alla bor så långt från varandra och har inte tid, det ska jobbas med vuxenjobb och sånt. USCH!

Inga kommentarer: