måndag 21 april 2008

Balans vs Murphys lag


När jag kom hem passade jag på att gå förbi tvättstugan för att se om det fanns nån tid över imorgon eller på onsdag så jag kan ha rena kläder på mig i Stockholm i helgen. Det såg mörkt ut, fullbokat till förbannelse och jag muttrade för mig själv tills jag insåg att låset som satt i tiden för 8-12 imorgon är ju min egen! jag hade lämnat den där förra månaden av ren jäkla lathet och det betalade sig nu. Hej rena kläder!

Väl uppe i lägenheten och uppkrupen på datastolen blev jag inte lika glad när jag fick mina mejl. Anledningen kan ni läsa här Jag säger som Suntui - livet pissar på en gång på gång. Det har varit lite för mycket motgångar ekring det dära karriärskapet på senaste, det är så man vill ge upp lite grann. Kanske ska man bara nöja sig med att jobba lite grann på cafét, få ihop lite pengar att köpa sig lite skor och festa sig löjlig varje vecka och resa till Grekland som alla andra svennebananer? Och bli tjock, till råga på allt - icke att förglömma.

1 kommentar:

Suntui sa...

Fantastisk beskrivning på svenssonlivet! Men jag beklagar.

Tänk på att Beatles blev nekade skivkontrakt från början pga att "Gitarrpopen är död".

You´ll rise again!