torsdag 24 april 2008

Stor eller liten, ljus eller grov?


Igår hade vi hantverkare på jobbet. Ni vet väl vad hantverkare betyder för tjejer?

- Storleken spelar ingen roll! sa Lisa till hantverkaren som var och pillade med den trasiga grillen.
- I beg to differ! Storleken spelar visst roll! sa jag när jag gick förbi på väg till diskområdet. Jag hade inte så stor koll på vad dom pratade om.
- Säger du det? sa Lisa
- Jag tar gärna en liten, jag. sa jag och sippade lite på en enkel espresso.
- Jag vill ha en stor, sa Lisa och tog en klunk av sin stora latte. Han vill också ha en stor! sa hon vidare och nickade mot hantverkaren. Jag tror att hon pratade om en skruv eller ett verktyg.

Det är alltid så roligt med gäster som befinner sig bakom disken :)

I helgen får ni ha tålamod med mig, jag kommer att vara på firma/branschfest (Small Press Expo). Förhoppningsvis har jag många häftia historier att berätta när jag kommer ner på jorden igen. Hej hopp!



Inga kommentarer: