söndag 11 maj 2008

Fast i köhelvetet


Jo, vi grillade igår efter jobbet. Vi kom till Linnéplatsen och jag gick för att köpa en tändare till vår engångsgrill. När jag kom dit såg jag att det var kö. Ok, bara att bita i det sura äpplet och stå där, jag menar, det var ju bara 4 pers i kön, hur lång tid kan det ta?? Jo, det ska jag tala om: det kan ta ungefär för evigt om den som står bakom disken har all tid i världen. Vem anställer någon som inte förstår innebörden av kundservice och att det ibland måste gå undan lite för att inte folk helt enkelt ska gå därifrån(och därmed förlorar företaget pengar)?

Efter att ha väntat i hundra år:
- jag vill ha Parlino 99 kr och en tändare. Killen började nervöst pilla på nån maskin
- Par... va?
- P a r l i n o kontantkort, har du det?
- Ehhh, jag vet inte... säger han samtidigt som han pillar vidare. Jag som redan var irriterad håller på att gå upp i atomer.
- Ok, men skit i det. Ge mig en tändare bara. Ledordet här är fort! Varav han - i sin egen värld säkert fort - tar fram en tändare. Jag langar fram mitt kort.
- Det är 5 kr avgift på kortköp
- Skiter jag i. Gör det bara. (Jag skulle någon gång vilja vara så jobbig att jag börjar tjafsa om att man inte får ha en kortavgift - lagen säger så.)

Hur svårt kan det vara? Jag kan förstå om han är helt ny kanske. Men i så fall hade han nog inte stått där alldeles själv en lördag kväll. Det här övergår mitt förstånd.

Inga kommentarer: