tisdag 6 maj 2008

Klappa händerna när du är riktigt glad


Idag är jag ledig hela dagen. Förutom de dära "Två lediga dagar stavas P A N I K"- känslorna så tycker jag att det går ganska bra. Jag åkte inlines ner till Slottis för att sitta där och skriva och sola lite. Multitasking for the win ;)

Efter lite mer än en timme tyckte jag inte det var varmt längre, så jag begav mig tillbaka. På cykelvägen gick det ett gammalt asiatiskt par mot mig. Det enda jag tänkte på var att det såg så roligt ut att den lilla tanten verkade snarare gå efter än gå med. Lite synd, sånt. Sedan tänkte jag också på vilka lustigt mönstrade shorts hon hade på sig. Precis när jag passerade dom klappade mannen tre ljudliga klapp mot mig och log.

Jag fattar ingenting. Tyckte han att jag var duktig på att åka inlines? Är det någon konstig sed som jag inte har hört talas om att man klappar i händerna av uppskattning? (bliga, slå upp det i en ordbok) Jag är förbryllad.

Inga kommentarer: