måndag 19 maj 2008

Skäms, skäms och SKÄMS!


Jag tycker om måndagar! Jag jobbade öppning med Jenny, vi öppnade dagen med att lyssna på lite powermusik (första låten: Bennie Benazzi - Push) och blev på gott humör allihop.

Men alltid ska det vara skäms på något. Mot slutet av min jobbdag står en kvinna vid disken och ser förvånad ut. Hennes matkasse var borta. Hon frågade om vi sett någon som kan ha tagit den. Vi hade inte sett hennes kasse eller någon som bar runt på en matkasse heller. Det är inte lätt att se något som står på golvet på andra sidan disken, eftersom den är ganska bred och hög. Men vi skulle skämmas, uppenbarligen, för att vi inte sett någon som kånkat iväg med hennes grejer. Det är jättetråkigt, men jag tycker att hon skulle skämmas lite för nästan anklaga oss för att det var vårt fel. Och den som ska skämmas allra mest är den som helt fräckt snor åt sig någon annans prylar.

2 kommentarer:

Suntui sa...

Visst ska den som stal den skämmas, men det har tydligen kommit över det här med problem med skamkänslor för länge sen.

Därför tycker jag att hon som sumpade kassen ska skämmas mest. Inte för att hon sumpade den, för sånt är mänskligt, utan för att hon likt en sladdbäbis försöker skylla sina tillkortakommanden på andra.

Skäms tant, skäms!

Anonym sa...

Jo alltså... SKÄMS! Hur kan du göra något sånt hemskt?! Att inte hålla koll på andras matkassar är ju helt åt helvete!