söndag 18 maj 2008

Amerikanen lär sig svenska

Så, se på fan om inte amerikanen hörde av sig igår då. Jag hade en utekväll, en som började tidigt med öl i Alingsås, whiskey i Lerum och mer öl i Göteborg. Den skulle sluta tidigt också, eftersom jag skulle börja jobba 8 morgonen därpå. Det gjorde den också, kring 23snåret åkte jag hem. Jag var full som en kastrull och av någon jäkla anledning ska jag alltid på golvet och kräla när jag är plakat, så även denna gång. Och så ringer telefonen, och det är amerikanen på tråden.

Vi pratade lite allmänt om ditten och datten, jag kommer knappt ihåg vad. Men jag kommer ihåg att han sa att han just då skulle vilja sitta med mig och dricka öl och hångla med mig.
- Would you like to do that? frågade han mig
- I don't know.
- What?
- I don't know! (i samma ton som man säger: näää, om man ska ta och dra sig, kanske. kan du gå?)

Jag tror inte att det var svaret han ville ha...

Inga kommentarer: