onsdag 18 juni 2008

Bara för att du är född -87 så gör inte det dig 21.


jag mötte upp med Sara och Erika och gick till Skål för lite after work. Ingen stor utekväll, bara en öl eller två på vårt favoritställe. Men ikväll solkades det lite, den känslan.

Vi stod i baren och skulle beställa när en kille ställde sig bakom oss och började prata med oss. Han sa att Skål var hans nya favoritställe och att han inte förstår hur han kunnat missa det innan(kanske hade han bara inte kunnat komma in förut?!). Good for you, sa vi och sen satte vi oss vid vårt bord. Vi tittade på varandra och sa: nej, han är nog inte så gammal. Typ tolv! Det dröjde inte länge förrän snubben kom fram till vårt bord och frågade om han fick sitta hos oss. Jag tror att han förstod innebörden av mitt blickspråk:
Himla med ögonen, titta sedan ner i bordet och se lite sur ut.
Det verkade fungera för han blev lite tyst och sa att han inte ville sitta hos oss och gick tillbaka till baren istället. Han fortsatte att leva rullan där inne och se till att han syntes mest av alla. Kort sagt, han gjorde "an ass of himself".

När Sara hade avslutat sin öl bestämde hon sig för att gå hem för att sova ut. Kort därefter kom killen fram och frågade varför vår gudomligt snygga vän hade gått därifrån. Vi sa att hon skulle hem till sin pojkvän (där tänkte vi till, eller hur?!) och han lommade iväg. Oturligt nog hade vi honom i synfältet hela tiden, bland annat när två kickor kom in och han kom fram till dem illa kvickt och började limma på dem. Jag har ingen aning om ifall han kände dom eller inte, men det kom sig i alla fall att han slängde sig på den ena tjejen och började slicka henne i örat (men blä!). Hade det varit jag så hade han fått en käftsmäll, men hon fnissade tillsammans med sin vän och så hånglade killen upp tjejen. Vi förstod inte för våra liv hur hon kunde tillåta honom att göra sådär. Nu undrar ni ju såklart om han var snygg, snygga killar brukar ju få göra ungefär som dom vill. Men inte ens det! Jag förstår inget. Men om han tänker fortsätta hänga där måste jag välja ett av följade alternativ:
1. Se till att han blir portad
2. Se till att han blir förnedrad där så att han slutar gå dit
3. Sluta gå dit själv och hitta ett annat chill ställe att gå till

De två första verkar vara de lättaste och roligaste alternativen.

4 kommentarer:

peekabo.O sa...

Jag älskar dina illustrationer till inläggen haha!
Och jag tycker fortfarande att det är sweet att mitt gamla myshak är ditt nya favvohak så här tre år senare, det är nice och säger väl en del om våra gemensamma intressen, med tanke på att du hamnade där helt utan min inblandning. I like sånt. Och att samma skiva rullar fortfarande. :)

Yvette Gustafsson sa...

Helt plötsligt ville alla gå till skål när ja ghade bott här i ett halvår och lite till. Jag grät inga krokodiltårar, jag trivs där och nu börjar personalen inse att jag och mina vänner är där för att stanna :P

Anonym sa...

Helt arligt Yvette, din blogg ar ballast. Sa javla spot on. Plus namnet, ager! :)

Yvette Gustafsson sa...

Tack, Laura :)