torsdag 12 juni 2008

Tävlingsmänniska 2000

... kom just hem efter en rafflande cykeltur hem från Skål. Det var en kvinna på cykel som åkte om mig, det var inte ok. Så jag var tvungen att - med en öl och en daquari i kroppen cykla om. Det ledde till att hjärtat sade

VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED, MÄNNISKA?!

Men innan dess satt jag som sagt på Skål med Erika, Sara och Bajsmannen samt Erikas kompis. På väg därifrån, ut genom dörren var det en kille på väg ut. Jag tog tag i dörren för att stoppa den, men han fortsatte dra i den och drog igen den nästan mitt framför näsan på mig, när han i sista sekund hörde att jag gjorde något kattfräsliknande ljud och han utbrast
- Nämen ojdå! (mer på reaktionen av mitt väsande än situationen med dörren)
Jag gick ikapp och sa:
- Tips! Om dörren är lite trögare än vanligt kan det vara att någon håller i den och vill ut också!
Men inte elakt. Jag log när jag sa det. Faktiskt!

Inga kommentarer: