tisdag 1 juli 2008

6 konstiga saker om mig - utmaningen

Igår blev jag utmanad av Anna att nämna 6 underliga/egendomliga saker om mig. Jag tycker att det är en ganska klurig uppgift. Konstigt enligt mig eller andra? Jag antar att om man ska gå efter andras måttstock så finns det ganska mycket, men om jag gick runt och tänkte: ojojoj, jag är så konstig och speciell hela tiden så skulle det bli väldigt pretentiöst, tycker jag. Men ok, here goes:

1. Jag kan inte stå på händer.
Jag har lyckats en gång på idrotten i åttan eller nian. Jag har försökt stå med fötterna mot väggar, jag har försökt med folk som står och håller i mina fötter, jag har försökt på sjöbottnar. Hur jag än försöker så går det inte. Det blir bara sabotage med balansen och mina armar viker sig som överkokt spaghetti och jag dråsar i backen.
2. Jag kan inte se i kors.
Jag vet inte om det alltid har varit så, men faktiskt väldigt nyligen så har jag kommit på att när jag tittar i kors så är det bara ena ögat som rör sig. Det andra stirrar blint framåt. Det är inte så att det ögat inte kan röra sig åt olika håll, bara när jag ska se i kors som det återigen blir sabotage.
3. När jag var liten försökte jag svänga i en 90 graders sväng efter en skugga. Det gick åt helvete. Jag välte pladask och slog upp hela armbågen. Inte så jäkla svårt att räkna ut om jag hade tänkt efter före. Men jag jobbar inte så - jag provar helt enkelt!
4. Blinka med ena ögat? Bara på ena sidan! Höger öga kan blinka ensamt, men vänster måste ha snålskjuts av höger för att vilja stänga igen sig. Men å andra sidan kan vänster göra annat som inte höger kan. Se i kors, till exempel.
5. Dubbla negationer. Jag fattar inte att man inte kan! Va? Jag måste alltid tänka liiiiite för länge när jag ska räkna ut vad som är meningen med en dubbel negation. Det gör att jag har svårt för att spela "Vem där?" och att jag istället säger "Gör precis allt som jag skulle göra!" istället för "Gör inget som inte jag skulle göra!"
6. Jag har aldrig rökt. På riktigt - inte ens lite grann, inte ett enda bloss, inte en enda önskan att suga på dom där pappersrullarna. De flesta blir väldigt förvånade när dom hör det, men brukar följa upp det med ett "Coolt!"

Fan, det här får ju mig att framstå som ett mongo med konstiga ögon som förmodligen borde sitta i rullstol vid det här laget.

Inga kommentarer: