fredag 18 juli 2008

Innovativ hatt!

Igår när jag lekte med Marie var vi på ett café mitt i stan. När vi satt där och åt vår glass (som var mycket god) sa Marie helt plötsligt:

- Har hon en korg på huvudet?!
Så tittade jag bort mot ingången och sant som det var sagt, en liten tant stod där med en bröd-/bakelsekorg på huvudet som om det var en liten hatt. Jag kunde ju såklart inte låta bli utan slet upp kameran från väskan och började smattra iväg bilder. Blev det bra? Nej, såklart inte! Det var lite för mörkt där inne för att den lilla tanten skulle bli något annat än en mörk siluett. Dessutom såg hon att jag tog en bild av henne när jag gjorde misstaget att sätta på blixten och hon började hasa bort mot vårt bord. SHIT! tänkte jag. Hon är arg! Så jag la ner kameran i väskan och fortsatte äta min glass som om ingenting någonsin hänt och tro på fan att det funkade. När hon hasat sig bort till vårt bord måste hon trott att hon såg fel, tossig som hon var. Så hon hasade bort till ingången igen och försvann kort därefter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skit i att folk blir eller kan bli arga för att du tar kort på dom, du har lagen på din sida ;D

Yvette Gustafsson sa...

Hon var ju tossig ändå, så spela boll. Dessutom tyckte jag om inredningen, kan man alltid hävda. Något svårare kan det bli att komma undan med samma sak när jag fotade en tjej med lite udda utseende på krogen. Där kommer man istället undan med att man tar Vimmelbilder!

Undrar hur jag ska bortförklara att jag fotade den där familjen på tågstationen en gång...

Anonym sa...

Säg att dom hade ovanligt fula barn och att du skulle låta dina vänner förklara hur pappan hade velat ligga med mamman i första taget :DD