tisdag 22 juli 2008

Lots of love


Vi har bra stämning på jobbet nu. Jag vill säga att vi är Göteborgs gladaste baristor - kanske inte alla är 100 procent hela tiden men många gånger har jag hört att det är extra bra hos oss, både från anställda och gäster.

Idag var två lite äldre damer inne och fikade. När de fick sitt kaffe bad den ena om att göra något åt musiken för att det var ett diskantljud som gjorde att hon lätt kunde få migrän. Jag bytte låt för att se om det hjälpte, men det gjorde det inte så vi stängde av musiken.

En stund senare när jag som bäst stod och gjorde espresso till någon som var helt nöjd med svaret: "Rotonda" när han frågade vad vi hade för bönor. Rotonda är ju inte hela sanningen, det är bara namnet på vår bönblandning(för dig som är nördig med kaffe), men han var nöjd i alla fall och tittade på med stort intresse när jag gjorde hans espresso. Så samtidigt som jag försökte mitt bästa att se häftig ut bakom kaffemaskinen kom migrändamen och gav mig stående ovationer för att vi hjälpt henne att inte få migrän. En slängkyss fick jag, minsann!

Inga kommentarer: