onsdag 23 juli 2008

Alla onda ting är tre

Min morgon var inte den bästa och jag trodde till min fasa att det skulle hålla på så hela dagen.

På morgonen på väg till jobbet satte sig en kille framför mig. Med en av de värsta kroppslukterna jag någonsin erfarit. Jag drog upp kragen på min tröja över halva ansiktet, försökte tänka bort stanken och höll fast vid tanken: Det är inte mitt fel att du luktar illa, så jag gör såhär utan att skämmas.

När vi hade öppnat var det mycket att göra eftersom vi var en man kort och jag skulle hjälpa till i kassan samtidigt som jag gjorde tre andra saker. Jag trodde det skulle gå fort, men såklart fick jag en packad kvinna på halsen. Det tog sin lilla tid för henne att bestämma sig för vad hon ville ha. Hon ville sedan byta ut sin kanelbulle för att en annan bulle helt säkert hade ett högre gramtal än den hon fått. Som tur var så var det inte mig hon pratade med då (hon fick ingen ny bulle), jag hade haft svårt att hantera situationen.

Nästa gång jag skulle hjälpa till i kassan var den en gubbe som inte var den charmigaste direkt. Om du tänker dig en jobbig tonåring som måste ha hjälp med precis allt och sätt in den i en 60årig man. Det var nästan så man ville säga: "Vill du ha hjälp med att äta också? Kanske vi ska tugga din scones åt dig?"

Inga kommentarer: