tisdag 8 juli 2008

Magic Moment

Jag var på IKEA förut idag. När jag skulle ta bussen från min hållplats missade jag bussen precis, så jag fick för mig att jag bara skulle gå och möta nästa buss; motion och väntan i ett - två flugor i en smäll, liksom. Det var bara det att det tog inte så lång tid tills nästa buss kom och jag fick vända mig om och springa tillbaka till min hållplats. Chauffören måste ha sett hur jag sprang där, med myntinkastet farligt nära exposé så jag sprang och försökte samtidigt hålla väskan bakom ryggen. Det måste sett hur löjligt ut som helst och när jag klev på bussen tittade den ganska söta chauffören på mig och log. Inte mer med det.

Så gjorde jag mitt på IKEA och på stan, allt vad det nu var. På väg tillbaka hem kånkade jag på lite tunga grejer så jag höll inte uppsikt på så mycket omkring mig. Men när jag klev på bussen tittade jag upp mot chauffören. Det var han igen! Den här gången log jag mot honom och hasplade ur mig ett hej och han gjorde likadant. Det kändes lite som ett magic moment. Såna som inträffar när det är väldigt ont om tid för folk att haka fast i varandra. Som nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å ikea! Jävlar vad jag vll ha bostad så jag kan åka dit för att handla soffa och istället komma hem med värmeljus och batterier.
Har just lagt ut en galen summa för att par hörlurar. Skulle ju spara pengar men så tänkte jag den farliga tanken "jag fyller ju ååår på måndag..". Precis som jag tänkte för en timme sen då jag köpte serier för 400 spänn för att "jag fyller ju ååår på måndag..". Jävla idiotjävel.

Yvette Gustafsson sa...

Jo, jag vill också ha riktig bostad där jag kan kanske fundera på att ens sätta in en soffa och inte tänka att det är onödigt tungt för att jag ändå ska flytta snart. men nu ska jag i alla fall få ett ritbord. Kom bara på att jag behöver en powertool(skruvdragare, typ) först. Helvete.

Men Martina, det är ok för det är din födelsedag på måndag! Man får ge sig själv presenter och sånt man bara måste ha.