torsdag 3 juli 2008

Vardagsilska

Jag läste Daryas blogg idag, och jag fick syn på den härligaste bilden jag sett på ganska länge. Den platsar definitivt på argalappen.se!

Världen var ond idag. Jag jobbade till 14, fikade med Johanna. Sen försökte jag få tag i folk, men det gick inte så bra. Till slut när jag satt svettig och arg på en bänk på Bergakungen ringde jag upp Petter och så blev det utflykt till Maries hotell och Marmelad på Mariaplan. Helt ok, jag var tillfredsställd. Men innan dess hade jag hunnit bli ännu argare och skitsur på världen när jag höll på att bli överkörd av både cykel och bil på vägen till hotellet. "Men tjejen, för FAAAAN!" skrek en kvinna på mig från sin fula jävla cykel där hon dundrade fram som om elden var lös. Det brukar jag också göra, men nog fan har jag koll på fotgängare som lullar omkring mitt i vägen.

Och inte fick jag bada heller, på Sveriges typ varmaste dag. Sepe.

Inga kommentarer: