fredag 22 augusti 2008

Kroppen säger: F U C K Y O U

Det har inte blivit så mycket sova på senaste. Jobbat tidigt tidigt på dagarna och festat på kvällarna. Lite sömn och mycket lek gör att Ivetti går sönder. Så, idag jobbade jag 5.30 - 12 och gick sedan till parken för att delta i nollning. Det var roligt, men min kropp var alldeles för trött så när jag kom hem vid halv fyra kollapsade jag på sängen och sov i tre och en halv timme. Det blir inget leka för mig ikväll, minsann.

Igår kväll var jag på antik-fest som en del av nollningen på skolan. På vagnen dit fick jag en alldeles ny bästis; Mikael. Mikael var ganska full, ganska tjock och ganska nyfiken på det mesta. Han satte sig mitt emot mig och började mumla till mig och jag nickade lite och sa mest "ok", "jaha". Jag försökte att inte ge honom för mycket uppmärksamhet, eftersom jag inte ville prata med honom så när jag hade tittat bort en längre stund såg jag i ögonvrån hur han närmade sig mitt lår med hans korviga, sjuka hand(ja, den var sjuk, den hade utslag) och jag fick panik. Plastsvärdet jag hade med mig för festens skull slängde jag upp framför honom för att värja mig mot hans närmanden och han drog snabbt tillbaka handen. Jag ville inte prata mer med Mikael och klev av ganska snabbt. Jag visste inte om jag skulle skämmas för att jag hotat att slå till en okänd människa med ett svärd, men samtidigt, vad skulle jag gjort? Jag säger bara: nej, nej, nej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"längde jag upp framför honom för att värja mig mot hans närmanden"

fniss, där fick du till det ordvittsigt :)

Yvette Gustafsson sa...

HAHAHA!! Jag tänkte inte ens på det själv. Stört.