tisdag 30 september 2008

I can haz be a schmitten kitten?

Jag vet, det där var inte vettigt för fem öre. Men jag skulle verkligen vilja vara en katt just nu. Tänk att bara få säga Fuck You till allt, gå ett varv i bostaden, sträcka på mig skönt och hoppa upp i någons knä och kräva att bli klappad. Jag skulle vilja bli klappad och lugnad. Utanpå min hud kryper nerver som behöver lugnas ned och just nu kan jag inte tänka mig något bättre än en hand som förstrött men ändå ganska bestämt klappar på mig så att nerverna kryper in under huden igen och jag känner mig lite trygg. Ska det vara så jävla mycket begärt?!

4 kommentarer:

Suntui sa...

Och kan man inte vara en katt så kan man alltid skaffa en som sällskap. Husatter verkar ha en jävligt soft inställning till livet. Förutsatt att de behandlas väl förstås.

Äta, sova, sova, sova och äta, sen kli på magen innan man somnar igen.

JennyB sa...

Ah, men glöm inte de andra viktiga kattaktiviteterna:
smyga
döda
få spatt

...vilket egentligen bara gör kattlivet ännu mer attraktivt!

Anonym sa...

Vilken härlig och sur blogg!!!! I love it! Speciellt raggningsinläggen.

Yvette Gustafsson sa...

Åh, vad jag skulle vilja ha en kissekatt. Tyvärr skulle den inte få plats i min skolåda till bostad. Jag tycker att en kisse ska ha mycket mycket plats att gå omkring på - en anledning till att vänta med att skaffa kisse.