måndag 29 september 2008

8ans värdelösa linje

Nästan varje gång jag ska åka spårvagn råkar jag ut för 8an. Jag behöver aldrig åka med 8an, den går inte förbi centralstationen eller skolan och jag åker väldigt väldigt sällan mot korsvägen och Angered. Likförbannat är det oftast 8an som dyker upp när man har väntat och väntat på att den där sabla vagnen ska komma. Men när jag faktiskt kan tänka mig att använda den, typ på sommaren när man vill bort till Liseberg eller något annat fräsigt som finns där borta, eller på exempelvis en söndag morgon då man vill till Bokmässan. Finns den till hands då? NEJ! Tack som fan. Jag kan nog räkna gångerna jag åkt med 8an på min ena hand. Nu tycker jag att Västtrafik ska bestämma sig. Antingen så tar dom bort den hela året eller så kan den ju gå längre än bara några timmar mitt på dagen, eller hur?

Inga kommentarer: