måndag 20 oktober 2008

Bananflugorna, akt tusen miljarders

Jag trodde att jag var på väg att lyckas, på riktigt. Men icke. På senare tid har flugorna bara förökat sig värre än kaniner på grönbete. Igår kväll köpte jag blandningen som skulle vara skiten. Ättika, sirap och diskmedel. Det visade sig vara ett misslyckande när jag insåg att
1. Flugjävlarna sket fullständigt i det
2. Jag kom på att det skulle vara vinäger istället för ättika
Nu har jag åtgärdat punkt nummer två men det verkar inte på två sekunder, det tycks. På riktigt så har jag bananflugor i hela jävla lägenheten. Nu ska dom få så mycket spö, dom ska bli så körda i röven så det rinner. Jag ska gå till Frölunda Torg och införskaffa mitt weapon of mass destruction. En fluglampa.

1 kommentar:

JennyB sa...

Du kanske redan sett den här, men:

http://www.wikihow.com/Get-Rid-of-Fruit-Flies

Jag fascinerades särskilt av stycket om att lura in flugorna i en påse, försluta den och sedan krossa dem en och en. Ähum.