onsdag 29 oktober 2008

Frisörhelvetet

Jag gick till frisören idag. Jag såg fram emot det, för att när man har taskigt hår känns det alltid tio gånger bättre efter klippningen. Förra gången jag var där hade jag en jättetrevlig frisör som jag tyckte om och som jag ville klippa mig hos igen. Idag fick jag en annan frisör som inte var lika trevlig. Bland det första hon sa var att hon bara hade en vecka kvar för att det var tråkigt att jobba där. Det är ok, det är inte fel att säga så. Men hela känslan av att vara där var ju inte den bästa. På mindre än en halvtimme var hon klar(och då var tvätt inkluderad) och jag var grinfärdig när jag gick därifrån. Det var helt uppenbart att hon inte ens ville vara där och att hon inte tyckte om mig. Varför jobba med något som man HATAR?

Det blev inte bättre av att gå till Lidl och handla innan jag kom hem. Personalen där ser alltid ut att vilja gå ut till lagret och köra över sig själva med trucken och jag känner igen de slappa handrörelserna, de döda blickarna och den trötta tonen i rösten alltför väl. Snälla människor! Jobba inte med service om ni inte tycker det är roligt. Ni sparar mina nerver på det sättet.

Inga kommentarer: