tisdag 7 oktober 2008

Vägra snabbmat!

Jag äter väldigt sällan på snabbmatsställen som säljer hamburgare och dylikt. Idag råkade jag dock hamna på en. För det första var det dålig service. Att säga att maten dröjer två minuter tar inte lång tid men var tydligen för jobbigt så vi stod där och undrade vad som hände. Men å andra sidan så verkade inte personalen heller ha någon som helst koll på vad dom höll på med(det är kanske inte så konstigt med personal som är 17 år och bara vill ha lite pengar till skor, smink och folköl snarare än arbetslivserfarenhet och känsla av ansvar). Efter lite gnäll fick vi vår äckliga snabbmat ändå, och jovisst, jag hade inte blivit tvingad att gå dit, men eftersom jag inte var det minsta full när jag satt där så njöt jag inte direkt av det.

När jag satt där och gnagde på min hamburgare kände jag något landa på mitt lår. Jag trodde att det var jag som drällde(för det är det som händer när jag äter sån där handmat utan bestick: jag dräller) Men det var inte jag. Mitt lår var nedsölat med ketchup. Det är sånt man får av att sitta lite för nära stället där man tar ketchup till sin äckliga snabbmat. Det roliga var att det var en medelålders kvinna som stod där och hade inte så mycket skuldkänslor för att ha sölat ner mina byxor, min tröja och insidan av min jacka med ketchup. Tack för den, tantjävel.

Inga kommentarer: